Yvonne Johansson

Spindelmannen

Publicerad 2011-02-05 15:38:56 i Allmänt,

Nu har jag testat på att göra en gungande figur men det blev en vickande Spindelman. Det tog ett tag för mig att komma på hur jag skulle kopiera över bilderna så jag fick en annan bakgrund och slippa se rutorna i bakgrunden som dök upp på två av bilderna. Sammanlagt blev det 4 st bilder. Obs! Jag tog en bild på Smillans ärr i morse. Då såg ärret rätt ok ut, men nu har Smillan levt rövare under dagen och gjort livet surt för Nossan, igen, så nu har såret svullnat upp. Jag slängde ut henne på min inglasade balkong ett tag för att få henne lugnare och jag försöker hålla henne borta från Nossan. Nossan kan ha sparkat till henne i förmiddags när jag fick sära dom från hallmattan som dom brukar använda som brottarmatta. Katter säger jag.

En massa andra idér poppar upp i skallen nu när jag gjort den här. Jag har funderat länge om hur jag kan få figurer att vrida på sig utan att behöva rita dom. Det här gör det så mycket enklare. När jag ser spindelmannen så funderar jag på hur det skulle se ut med en karate figur. När jg får inspiration så ska jag testa det. Spindelmannen som hoppar omkring i animationen gjorde jag när jag gick i gymnasiet. Lite mer än ett halvt liv sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela