Yvonne Johansson

Fynd på Tradera

Publicerad 2011-01-11 20:52:42 i Allmänt,

Idag på vägen till Örslösa sågverk så gjorde jag en avstickare till Bil Allt. Tänkte beställa hem stötdämpare o fjädrar men jag åkte därifrån utan att ha beställt något för jag fick ett telefonnr. till någon som ev. hade begagnade grejor hemma. Senare nu på kvällen så ringde jag till den här personen men han hade inte några stötdämpare eller fjädrar till min bil, men åter igen fick jag lite tipps. Ett tipps om en skrot utanför Skövde som brukade ha gamla delar till min sort av bil, och sedan till någon som brukade ha auktioner på Tradera. Han hade sett inte för så länge sedan att det fanns stötdämpare där. Har nu varit inne på Tradera och hittat en auktion på gasstötdämpare passande olika Ford Sierra modeller. Utgångsbudet var 500:- och köp direkt var 600:-. Jag ringde först och kollade med min Ford vän om stötdämparna verkligen passade min bil, och det skulle dom göra sa han, men dom skulle vara lite hårdare än vanliga oljestötdämpare. Så nu har jag köpt dom direkt för 600:-, portot skulle gå på 79 kr enligt försäljaren. Lät det rörigt?
Dom hade höjt priset på stötdämparna på Bil Allt och expediten ville vara lite snäll mot mig sa han när han gav mig tippset till personen med beg. bildelar. Priset på fjädrarna var i alla fall det samma. Nu hoppas jag att jag snart slipper köra en gungande bil, för det känns mer som att vara ute på sjön i en båt än på en landsväg i en bil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela