Yvonne Johansson

Hund möter katt

Publicerad 2011-01-31 16:03:53 i Allmänt,


och då kan det bli lite komunikasions svårigheter. Igentligen är det inte underligt att katten reagerar som den gör, för hundar och katter är båda rovdjur. Min fostermamma berättade en hemsk historia som hon fick vara med om när hon var ricktigt liten på 1920 talet. Hennes pappa jobbade på ett gods inte långt ifrån Kulhult utanför axvall. Godsägaren kom ridande med sina två chäfrar en dag och en katt råkade komma i vägen för dom. Om det var min fostermammas katt kommer jag inte ihåg men dom bägge chäfrarna fick tag i katten och slet itu den levande. Det är inte alltid hund o katt går så bra ihop. Jag hade själv en hund när jag var liten och även en katt samtidigt som hette Fia. Misses mamma. Tussi var jättesnäll och Fia var bara en katt unge. Dom växte upp tillsammans och jag har roliga minnen av dom båda. Speciellt när jag tog hem dom till mormor. Där lekte dom så mattorna flög omkring. Dom stod upp på bakbenen och höll om varandra och dansade runt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela