Yvonne Johansson

Lite bilder på Misse

Publicerad 2011-01-10 16:44:03 i Allmänt,

Jag har inte skrivit något i bloggen på ett tag för jag har gjort lite annat. Jag försöker göra färdigt Mallens minnesalbum och jag har fotona från sommarbetet på Kållandsö kvar, sedan är albumet klart. Längre fram tänkte jag göra ett litet album med mina övriga husdjur men det blir längre fram. Jag har mer värk just nu också och om jag sitter länge får jag mer ont så det är också en annan orsak. Jag längtar just nu efter att vintern snart ska ta slut för jag har tröttnat lite på det här hala underlaget som blivit. Jag vill ut och röra på mig mer och jag längtar till våren och sommaren då jag kan börja fiska igen, cyckla omkring mer och slippa sitta inne så mycket. Jag brukar promenera bort till minneslunden där min mormor och hennes sambo Icak finns, men somsagt just nu är det inget bra underlag för någon avkopplande promenad. Usch va gnällig jag är nu, men min rygg värker som attans. Imorgon ska jag i alla fall åka iväg till Örslösa sågverk och köpa sågspån till Burre, och senare längre fram mot nästa vecka måste jag åka iväg och köpa en bal hö till honom. En bal räcker ca 1 å halv månad och jag köper hö från en bonde. Det blir välldigt mycket billigare att köpa hö så.
Jag vet inte om jag lagt ut bilder på min gamla katt Misse här förut. Han blev 15 1/2 år gammal och han dog för ca 9 år sedan. Jag har scannat av lite gamla bilder på honom.
 Obs! Det förstörs fortfarande bilder då och då på Usb minnet, men det verkar ha lugnat ner sig lite. Kanske för att jag inte scannat så mycket på ett tag, förutom bilderna jag gjort animationer av, men dom har jag sparat i datorn och inte på USB minnet. Data skärmen har börjat blinka då och då istället så jag har fått krypa runt och kollat sladdarna. Jag har ju en katt som ibland vill tugga på dom, men jag hittade inga synliga fel. Det är väl kanske nån från andra sidan som tycker att jag inte ska sitta framför datorn för mycket och försöker skrämma upp mig, hi hi.


Ups! Försökte ladda upp 2 bilder till på Misse men dom hade visst också förstörts på USB minnet. Ska gå in på comhems sida där jag sparat alla mina bilder och spara om dom senare. Misse var en blandras katt som jag tog med mig från landet där jag är uppväxt. Jag hade även hans mamma men hon hon var ingen bra mamma, för hon tog alldrig hand om sina kattungar hon fick. I kullen som Misse föddes i så hade han sex syskon. 3 korthåriga och fyra långhåriga, och jag lyckades skänka bort dom allihopa förutom Misse som jag själv vill ha. Synd att jag inte har några bilder på honom som liten. Han såg ut som en liten boll då.

Här är en bild av Fia, Misses mamma som liten kattunge. Ser ni vad som hänt med bilden. Den har blivit röd nertill. Flera av mina bilder som jag Scannar och förbättrat med hjälp av programmet som förljt med scannern, har blivit missfärgade och förstörda.

Ursäkta texten. Jag tyckte väl att jag var rolig då när jag gjorde det för så länge sedan. Fia kommer från ett stall där jag var skötare på Travhästarna Bombie Du Moile och Walter block när jag var 13-14 år. Den här bilden har visst också råkat illa ut.

Här är Fia som vuxen, hemma hos mig. Jag vet inte var hon tog vägen. Hon vandrade iväg som så många andra katter jag haft när jag var liten. Min fostermamma skyllde alltid på grannen Einar som hon påstod stängde in dom hos sig och som hade dom som råttfångare, men jag har en annan idé om varför dom inte trivdes hos oss. Misse var den enda katt som jag haft så länge så jag blivit tvungen att ta bort honom pg. av ålderskrämpor. Han var världens goaste teddykatt. Varje dag när jag kom hem och parkerade min bil på gatan, så satt han och tittade efter mig från fönstret.

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2011-01-10 19:44:02

vad jobbigt det måste vara att alltid gå med värk, ha en fin kväll nu

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela