Yvonne Johansson

Ska skaffa internetbetalning

Publicerad 2011-01-12 17:18:40 i Allmänt,

Jag brukar betala mina räkningar via giro, men nu funderar jag att skaffa internetbetalning. Jag skulle betala stötdämparna idag och med mig hade jag lappen med kontonr. som jag skulle betala in på. Väl framme på banken så skrev jag ner nummret på inbetalningslappen och gick fram till en kassa. Kassörskan slog in numret men fick till svar att kontonr. var ogiltigt. Då tog jag upp lappen jag tagit med mig hemifrån och upprepade nummret och kassörskan slog in det igen och fick åter till svar ogiltigt kontonummer. Jag måste ha skrivit någon siffra fel sa jag och skyllde på att jag inte haft läsglasögonen med mig. Väl hemma igen så kollade jag nummret igen och upptäckte att jag skrivit den sista siffran fel. Det roliga var att jag skrivit rätt på lappen från början men att jag skrivit fel på inbetalningslappen, men varken jag eller kassörskan hade märkt det. Jag ringde senare till banken och frågade hur internetbetalning fungerade så imorgon när jag åter är tillbaka på banken så ska jag bli undervisad i hur det fungerar. Jag har inte velat betala mina räkningar genom Swedbanks internetbank för jag har varit orolig för allt vad som kan hända. Tänk om min dator går sönder tex. men det har dom visst tänkt på också så man kan gå in på någon annans dator och betala.
På vägen hem så fick jag i alla fall ett litet tröstpris för dagen. Jag tog en sväng förbi RIA Second-hand och hittade den här fina lampan för 40 kr som jag inte kunde låta bli att göra en animation av.

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2011-01-13 18:58:06

Det var en fin lampa och en bra animation blev det

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela