Yvonne Johansson

Ännu en animation med Thelwells motiv

Publicerad 2011-03-02 17:05:36 i Allmänt,

Jag har tidigare lagt ut bilder med motiv med Thelwells Ponnys i bloggen. När jag var liten så fick jag ett häfta från Dagmar på Truveholm med dessa bilder. Hästskoj i långa rader av NormanThelwell, och jag tyckte det kunde vara skoj att göra lite animationer av dessa bilder. Hoppas han inte har något imot det. Idag har solen kommit fram och jag min promenad blev välldigt skön. Fåglarna kvittrade och träden tycktes sträcka på sina grenar upp mot himlen för att få i sig så mycket sol som möjligt. Det blev en ricktig lång vinter, den här vintern, och nu vill jag ha vår snart.


Den här bilden tog jag vid minneslunden i Lidköping idag. Det är en välldigt fin kyrkogård, mer som en vacker park med sina stora hängande björkar och vackra träd. Vatten fallet från dammen ovanför har frusit till is. Och ovanför där så brukar man lägga blommor eller ställa ljus till minnet av sina kära. Mormors och hennes sambo Isacs aska ska finnas nergrävda någonstans i gräsmattan bredvid. Jag bor inte så långt därifrån så jag brukar gå mina promenader förbi där. Obs! i dammen finns det guldfiskar. I början var dom nästan hundratal men nu finns bara några få och jättestora kvar. Vattnet rinner ner till ännu en damm längre ner, och där ska det också finnas några guldfiskar. Vattnet från den nedersta dammen leds tillbaka till den stora dammen igen så det är hela tiden rörelse i vattnet.

Vattnet sprutas ut från den här sten snäckan igen, som just nu är lite isig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela