Yvonne Johansson

Är lite trött just nu

Publicerad 2011-03-09 18:04:46 i Allmänt,

och jag har lite mer värk. Mina muskler känner av väderförändringar och så fort det blir fuktigare väder så svullnar musklerna upp där jag har problem och jag gör illa mig lättare. Jag är tröttare också. Jag brukar bli det vid den är årstiden. Därför har jag inte skrivit något i bloggen.
Idag har jag dammsugit lite och sedan tog jag en sväng till Bil Allt och beställde bak fjädrar till bilen. Sedan handlade jag på Hjertberg där jag inte varit sedan förra året någon gång. Sedan kunde jag ju inte låta bli att slinka in på Ria Second hand. Jag har fått en parkeringsplats på parkeringen intill så det är ju lite svårt att inte låta bli.
Jag hitta en hörnhylla till köket för 30:-. Precis en sådan jag letat efter och så köpte jag en liten kinesisk eller japansk krigare i keramik för 5:-. Keramik figuren såg jag direkt när jag kom in på Ria, och jag kunde låta bli den fast det var en onödig sak. Det var som om den ropade på mig, Ta mig, ta mig, ha ha.
Nu har jag satt upp hyllan och pyntat lite. Det är bara en Rörstrands tallrik med Karl Larssons motiv som ska ställas dit, men jag har ingen tallrikstativ. Undrar var man kan få tag på det?
Jag måste säga att det känns tillfredställande på något sätt att fynda.

Det var väl lite onödigt att köpa den här figuren, men han påminner mig om samurajfilmerna jag brukar titta på. Jag gillar att se dom äldre filmerna med historisk drama och action i. Inte alltför mycket våld bara. Då byter jag kanal när det blir för mycket. Jag är intresserad av Japansk/Kinesisk historia och kultur, samt konst. Kan inte så mycket än men håller på att lär mig. Obs! Jag är medveten om att figuren jag köpte inte är så gammal, Rätt nygjord kanske och inte så mycket värt. Jag brukar se på antikrundan, och det är rätt kul och intressant att se vad folk har. Ibland visar dom upp saker som dom inte tror är något värda, och det är roligt att se deras miner när dom får reda på vad det är dom har. Och sedan kan det bli tvärtom.

Kommentarer

Postat av: Susann

Publicerad 2011-03-09 18:32:03

kul med fynd :)

Ha en fin kväll

Postat av: Vicke

Publicerad 2011-03-10 16:50:34

ja, antikrundan missar jag aldrig, det är kul att se hur dom reagerar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela