Yvonne Johansson

Har varit i farten igen och fotograferat

Publicerad 2011-03-06 17:02:24 i Allmänt,


Och den här gången har jag varit uppe på Råda åsens utkiksplats och fotat av Lidköping på håll.

Titta noga till höger så ser ni ett svampliknande föremål.

Här är en närbild på det svampliknande föremålet som är det nya vattentornet i Lidköping. Hur nytt det nu är vet jag inte, men det gamla vattentornet, som står nästan mitt i Lidköping är byggd någongång på 1800-talet.
Jag bor ca 2-300 meter bort till vänster om det nya tornet. Tänk va långt man kan zooma med kameran. Ca 5 mil bort så syns det avlånga bergskedjan Billingen där Skövde finns på andra sidan.

Här är åter igen en bild på Kinnekulle och Kinneviken som Lidköping ligger vid. När jag var liten så fantiserade jag om att Kinnekulle var ett vulkaniskt berg som kunde explodera när som helst, ha ha. Nä tack och lov för att det inte är det. Kullen består av chiffer och en väldigt massa fosil lämningar.

Och här är en vy över Lidköpings innerstad.

I nästan i mitten på bilden, det gråa tornet som sticker upp. Det är det gamla vattentornet. Nedanför utkiksplatsen där jag står så är det en plats där dom utvinner sand och grus. Råda ås heter platsen och det är inlandsisen som lämnat spår efter sig just här. Jag testar kameran och provar hur långt bort jag kan se föremål med den. Det är en ättekul liten "leksak" och det är väl tur att det finns laddningsbara batterier. Det hade blivit dyrt annars.

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2011-03-07 04:28:55

ja, med zom kan man göra mycke idag

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela