Yvonne Johansson

Jag orkade inte tänka

Publicerad 2011-03-11 23:06:50 i Allmänt,

när jag ritade den här. Jag bara satt och klottrade lite medan jag såg på en fantasyfilm som heter Spiderwick. I filmen så hoppade det omkring figurer som var troll men som liknade slemmiga grodor i kläder med huggtänder. påminde drömmen jag hade härom natten tyckte jag. Samtidigt dök den här fantasi figuren upp på papperet. I början började den likna en Japansk drake, och sedan en blandning av Shrek. Vete katten va den ska likna, vad tycker ni. Jag var osäker om jag ville visa upp den här, men sedan gjorde jag en animation av den, och då blev den riktigt levande och lite söt, ha ha.

Korsning mellan troll och människa kanske? En av min fostermammas manliga vänner som kom från Tidaholm, berättade ricktigt rysliga trollhistorier för mig när jag var liten. Hmm! Alla fantasy filmer har nog också påverkat mig en aning tror jag. Sagan om ringen tex. Den här filuren har i alla fall inga farliga tänder. Inga som syns i alla fall.

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2011-03-12 07:22:30

den blev jätte fin du är duktig på att teckna, ha en fin dag nu

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela