Yvonne Johansson

Mulet men en skön söndag

Publicerad 2011-03-13 18:27:22 i Allmänt,

Och solen kikade fram lite grann på eftermiddan. Men jag tänker på allt elände japanerna får uppleva nu. Inte nog med att dom drabbats av jordbävning och tsunami, på kuppen har kärnkraftsverken havererat och exploderat och som kanske just nu sprider ut sitt gift. Japanerna som är så uppfinningsrika och bor i ett land där jordskalv och tsunamin nästan är vardagsmat borde ha tänkt på att inte ha så många kärnkraftsverk. Förr eller senare så händer det en sådan här katastrof. Jag är medveten om att dom bor trångt och att vindkraftverksparker tar plats, men har dom någon vindkraft alls där borta? Är inte insatt i det men att driva kärnkraftverk är ett spel med liv som insatts tycker jag. Många liv. Kanske hela jordens liv. Så länge jorden har funnits så har det funnits naturkatastrofer och vi måste lära oss det. Vi måste få energi från någon annanstans än från kärnkraft verk, som är totalt livsfarliga i längden. Det kommer bli mer jordbävningar och naturkatastrofer, för jorden rör på sig och förändrar sig hela tiden. Ser just nu på tv nyheterna att 3 st kärnkraftverk i Japan har börjat läcka radioaktiv strålning och bli instabila.
Nä nu vill jag tänka på lite annat. Jag klottrate ihop en enkel animation idag. Var på ÖoB igår och inhandlade några billiga pennor och testade dom idag. Tog senare en sväng ut till  fyren i Lidköpingshamn, där jag brukar stå och fiska på sommrarna. Hade med kameran som vanligt och tog lite bilder, igen. Provade att ställa in kameran manuellt och upptäckte att himlen fick olika nyanser. Häftigt. Obs! Tillbaka till katastrofen i Japan. Nästa fredag när jag får in lite pengar så ska jag ta och skänka en liten slant. Ska kolla in var FA-Fyndets pengar tar vägen. Om man har lite onödiga grejor som man inte behöver kan man skänka bort dom. Obs! Haiti lider fortfarande av sviterna från sin jordbävning.


Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2011-03-13 18:55:18

och så har dom en vulkan som spökar också, jätte fin animering igen och bilder

Postat av: maja

Publicerad 2011-03-14 11:22:35

Sv angående webbdesign. Jag satt och googlade runt en helg för att hitta lathundar till hur man designade sin blogg. Vill du däremot förändra muspekaren, går du in på min blogg och kollar längst upp i det högra hörnet. Klicka på den. Välj sedan en animation du vill ha och klistra in den texten i din mall för framsidan på bloggen. Det är ett tips och en snabb väg till att fixa bloggen:) Headern har jag pusslat ihop själv i paint.

Postat av: Vicke

Publicerad 2011-03-14 13:27:23

Om du vill lära dig att göra ändringar på din sida så kan du gå hit:

http://www.webdesignskolan.com/

På vänster sida hittar du ett avsnitt som heter:

HTML grunder (starta här) Där lär du dig det mesta som du behöver kunna

Postat av: w

Publicerad 2011-03-14 14:15:13

Om ni behöver hjälp med design, geaders m.m. hör av er.



Kan bloggdesign och kodning.



Några exempel:



wincheaders.blogspot.com



Ha en fin dag ;)



mail: [email protected]



Postat av: Vicke

Publicerad 2011-03-14 18:27:53

Om du flyttar din blogg dit jag bloggar så slipper du det bekymret, där är det hur lätt som helst att göra ändringar i sin blogg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela