Yvonne Johansson

Ruggigt väder idag

Publicerad 2011-03-10 17:48:42 i Allmänt,

och som vanlig är ja trött. I natt vakna av att tv:n stod på och att jag höll i kontollen. Jag var inte ricktigt vaken men jag minns att jag undra varför tv:n va på och stängde av den. Jag vet att jag stängde av den när jag la mig och när jag tänker efter nu så har jag en svag glimt av att jag plötsligt mitt i natta satte på tv:n strax innan jag vakna till och undrar varför tv:n va på. Det är inte första gången jag gör saker medans jag sover. Det känns lite olustigt när man inte ricktigt har kontroll över vad man pysslar med ibland. Innan jag vakna i morse så drömde jag en bisarr och lite otäck dröm också. Jag drömde om ett monster som liknade en blandning av en groda och kakmonstret i mupparna, ha ha. Det var bara det att han hade haj tänder och slukade både folk och fä med bara en tugga. Och så bodde han högt uppe på en vind, på en skola tror jag. Va får man allt ifrån. Precis innan jag vakna så flydde vi från monstret och vi flög ner för en lång, lång stege. Det var jag och en massa andra mest undomar, och efter att jag landat på nedre våningen så hoppade dom andra ner, men en av dom kom ner i två delar. Då vakna jag. Jag ville väl inte va med om mer hemskheter. Har ingen aning va jag fått den drömmen ifrån, för något otäckt på tv såg jag inte igår kväll, och jag är rätt van att se det mesta nu för tiden utan att skärra upp mig. Grodor och kakmonster är ju annars rätt harmlösa figurer att ha att göra med, men det finns ju ett ordspråk som heter, en ulv i fårakläder.
Jag har inte ritat något nytt till en ny animation än. Däremot har jag gjort glitter animationer av 2 orchideér. Jag fotade av mina orcideér idag och provade nya inställningar för att få bilderna så fina och skarpa som möjligt. Jag använder annars automatisk inställning men jag läste i handboken att ibland kanske automatiken inte funkar ricktigt, beroende på hur ljuset är, och då kan man ställa in förhand.

Jag är nog lite rädd för att det lite längre fram så kommer det bli en massa närgångna bilder på vårblommor i bloggen.

Men det kanske inte gör något. Jag får nog försöka få tag på ett externminne till datorn snart. Jag har ca 27GB ledigt minne kvar av ca 37GB. Jag tror det är därför datorn segar mer och mer för att det blir mindre minne kvar. Jag gick över till mitt gamla explorer 8 igår när jag var ute på nätet en stund, och jag blev ricktigt chockad över vad segt det blev. Så var han inte när jag köpte datorn, men då var det lite tommare på hårddisken. Runt 90% ledighet var det. Nu är det nere på 73%. För att bilderna inte ska ta plats för mycket nu, så ändrar jag storleken på dom. Jag har också funderat på att testa ett nytt USB-minne, men det kommer väl å gå sönder det med.





Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2011-03-10 19:19:09

Då har du gott om plats ännu, det påverkar inte din hastighet.men om du har många processer igång i din dator samtidigt så påverkar det hastigheten

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela