Yvonne Johansson

Ska man ha bilen fin får man lida pin.

Publicerad 2011-03-04 17:20:51 i Allmänt,

Jag har ju bytt stötdämpare och fjädrar fram på bilen, men bara några dagar efter så hördes det doing och tjong ljud från bilen och nu har han börjat gunga i bak istället. Har inte kollat om bakfjädrarna gått av bak än, men bilen beter sig som om det gjort det. Det blev väl för hårt tryck på dom gamla fjädrarna bak när nya kom på plats fram. Det är ingen idé att skaffa begagnade fjädrar eftersom man alldrig vet hur dom är, och jag ska ju ha bilen så länge den bara kan rulla och vill inte behöva byta dom igen. Jag måste också ha sommardäck, i alla fall ett par. Fick påpekning förra sommaren när jag besiktiga bilen att jag skulle köra försiktigt om det regnade för dom låg på gränsen sa dom. Ventilkåpspackningen behöver också bytas men det ska jag göra till sommaren när man kan stå ute och göra det, och så ska jag ju lacka om dörren, men det har jag pengar redan till. Jag sparar å sparar å sparar å sparar, men just nu känner jag att jag skulle vilja spara till något annat också. Inte bara till bilen. Jag tog en tur förbi Bilallt och kollade upp vad det kostade att köpa sommardäck där. Jag hade visst 25% rabatt på däck köp på Bilallt eftersom jag är med i FMK. Expediten jag pratade med rekomenderade Tigar däck som han själv hade på en gammal bil. Dom var både billiga och bra. För under 1000 lappen skulle jag få 2 däck och då ingick skiftbytet, såå... i slutet på Mars nästa gång jag får in mer pengar så har jag sparat ihop så att det både räcker till köp av fjädrar och 2 nya däck. Så får jag hoppas sedan att bilen går igenom med dom gamla 2 däcken, annars har jag ju lite tid på mig att spara. Bilen ska besiktigas senast sista Juni.
På hemvägen var jag på lite bättre humör och kunde inte låta bli att svänga in på Netto. Där hitta jag Biografin med Johny Depp för 39:- som jag inte kunde låta bli att köpa. Så när jag skrivit det här och stängt ner datorn, så ska jag koppla av med att läsa lite.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela