Yvonne Johansson

Tsunami i Japan

Publicerad 2011-03-11 10:34:56 i Allmänt,

Det första man får se när man sätter på tv:n på morgonen är en tsunami som drabbat Japan. Det är inte första gången man vaknar och man får höra något hemskt, men den här händelsen sändes live. Jag är fortfarande inte ricktigt vaken känner jag och huvudet är som vanligt tungt. Ska ta några tabletter nu och försöka smälta det jag sett. Mer eller mindre så har det alltid hänt sådana här fenomen som jordskalv, tsunamin, vulkan utbrott och andra olika sorters väderkatastrofer. Men människan har brett ut sig och byggt stora städer där risken är stor för dessa jordfenomen. Här uppe i norden är vi förskonande från just sådana fenomen. Men om en ny istid skulle drabba jorden, då ligger vi pyrt till. Vi har legat under is flera ggr. tidigare.


Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2011-03-11 17:49:55

ja, naturens krafter har vi inte mycke att sätta emot, jag hoppas att du får en trevlig helg nu

Postat av: lovisa

Publicerad 2011-03-12 08:13:10

sv: ajdå:/ ja snart är våren här som tur är:D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela